לפני השקעה ברכישת נדל"ן באחת מהערים האהובות והמתוירות ביותר בעולם, חשוב לדעת מהי מדיניות מיסוי הנדל"ן בברצלונה, שאינה דומה לזו שקבועה בחוק בישראל. במאמר הבא תוכלו לקבל מידע מקיף על כל מה שצריך לדעת על חוקי מיסוי נדל"ן בברצלונה .


מיסוי נדל"ן בברצלונה דירות יד שנייה- מס רכישה

ברכישת נכס יד שנייה בברצלונה ישלם הרוכש מס רכישה המכונה בספרד "מס העברה". המס משתנה ממחוז למחוז ונע בין 7%-10% ממחיר הרכישה בפועל. ברכישת דירה ברצלונה מס רכישה עומד על 10%. ע"י הקמת חברה מקומית העוסקת בנדל"ן ומצהירה כי תמכור את הנכס שרכשה בתוך 5 שנים, תקבל הנחה בסך 70% על מס זה. במידה והנכס שנרכש הינו נכס יד ראשונה\קרקע\מסחרי ישלם הרוכש IVA במקום "מס העברה" ויוכל להתקזז על מס זה במלואו.

מיסוי נדל"ן על נכס בברצלונה

מיסוי נדל"ן על נכס בברצלונה הינו מס המשולם עפ"י שווי הנכס ולא עפ"י גודלו. חבות המס חלה על בעל הנכס ואיננה עוברת על שמו של השוכר. גובה המס משתנה ממחוז למחוז ועומד על  0.4% – 1.1 בשנה (בממוצע על 0.75%) מהשווי הרשום (קדסטרלי) של הנכס, שבדרך כלל הינו נמוך משמעותית ממחיר הרכישה בפועל.

מיסוי נדל"ן בברצלונה על הכנסות משכירות

מיסוי נדל"ן על הכנסות השכירות לתושב ישראלי (או תושב חוץ פרטי) עומד על 24%. לתושבים מקומיים המס עומד על 19%. במידה והנכס נרכש על ידי חברה מקומית שיעור מס חברות היה 25%, אך בתחילת פעילותה החברה ניתן לחייבם במס בשיעור של 15% על חשבון מס הכנסה (ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים). אם החברה מחזיקה  ב-8 או יותר נכסים להשכרה מס החברות יופחת לרמה של 3.75% (בהתאם לתנאים הקבועים בחוק).

מס רווח הון- מיסוי על מכירת דירה בברצלונה

החל משנת 2016 הופחת מס רווחי הון, כלומר מיסוי על מכירת דירה, עבור תושבים זרים מ-21% לכדי 19% (מחירי המכירה בניכוי עלות הרכישה והוצאות אחרות הקשורות לרכישה או למכירה). תושב חוץ המוכר את הנכס שברשותו יחויב בתשלום מקדמה בסך 3% משווי המכירה על מנת להבטיח את תשלום המס. לאחר חישוב מס הרכישה בפועל יידרש תוך 4 חודשים להשלים את ההפרש. במכירת נכס באמצעות חברה מקומית בברצלונה יוטל מס חברות בשיעור של  25%. כאשר בתחילת פעילותה החברה, ניתן לחייב במס בשיעור של 15% על חשבון מס הכנסה (ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים

מס עליית ערך הקרקע על מכירת דירה

מס מוניציפלי הדומה במהותו למס ההשבחה הנהוג בארץ אך נמוך ממנו משמעותית. המס המתייחס לעליית ערך הקרקע על מכירת דירה בברצלונה (Plus Value) כפי שנקבע ע"י השמאי המחוזי ותעריף המס שונה ממחוז למחוז. מס זה איננו תלוי בהפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה אלא בעליית ערך הקרקע בלבד ומושפע מתקופת הבעלות הנכס. אומנם המס איננו גבוה – כ 1%, אך כדאי להכירו כבר מיום הרכישה.