ברצלונה היא אחד היעדים החמים להשקעות נדל"ן באירופה ומושכת אליה משקיעים זרים מכל העולם. לא רק בשל הקסם התיירותי שלה והשכונות הקסומות שלה ,אלא גם בשל הכלכלה המתפתחת, שיעורי האבטלה שנמצאים בירידה מתמדת ומיקומה האסטרטגי כעיר נמל ים תיכונית. השאלה היא לא אם להשקיע בברצלונה או לא, אלא איפה בברצלונה כדאי להשקיע. המאמר המקיף להיכרות עם שכונות ברצלונה ומחוזות ברצלונה.

מתוך היכרות של למעלה מ 20 שנה עם השוק הנדל"ני בברצלונה, ומתוך הבנה של מגמות השוק העתידיות אנחנו יכולים לספר לכם אילו הם האזורים האטרקטיביים ביותר כרגע להשקעה ולמה.

העיר מחולקת ל 10 מחוזות, חלק מהמחוזות מחולקים לרובעים ובסה"כ יש 73 שכונות. כל שכונה ייחודית בדרכה ומציעה אינסוף של היסטוריה, תרבות ופעילויות מהנות לכולם. בכל השכונות בברצלונה בדף זה נסקור את האזורים האטרקטיביים ביותר, נכתוב על הרקע ההיסטורי שלהם ועל מצבם העכשווי ונספר מדוע הם כדאיים להשקעה ואיזה סוגי השקעה מתאימים להם ביותר.

מחוז סאנט מארטי Sant Marti

סאנט מארי הוא מחוז המחולק ל 10 רבעים ביניהם פובלה נואו, ווילה אולימפיקה ודיאגונל מאר הנחשקים שנמצאים על קו הים, בצד המזרחי יותר של ברצלונה. עד למשחקים האולימפיים ב 1992, היה סאנט מארטי אזור התעשייה והמרכז המסחרי של העיר. לקראת ההכנות לאולימפיאדה, החלו לנשוב רוחות של שינוי לבאזור תעשייתי זה, שהשפעתן מתקיימת עד היום. האזור הראשון שהוסב לקראת האולימפיאדה היה הווילה אולימפיקה, אחת השכונות בסאנט מארי, שם קיימו את משחקי האתלטיקה הקלה. במסגרת ההכנות נבנה מחדש כל קו החוף וכן מפעלים רבים הוחלפו או הוסבו למתחמי בילוי ופנאי עבור התושבים. הוקמו מרכזי קניות, פארקים, אוניברסיטאות ומבנים לשירות התושבים. חלק מהאזורים הוסבו מתעשייה כבדה לתעשיית הייטק וטכנולוגיה חדשה. כדי לשמור את הרצף בין העבר לעתיד המתהווה נעשו גם פעולות שימור ולכן ניתן לראות ארובות תעשייתיות מהתקופה הקודמת ומפעלים שהוסבו למבני מגורים לצד מבנים מודרניים.  

כיום מחוז סאנט ממשיך להתפתח בקצב מסחרר, כשהזרז הגדול ביותר להתפתחות הוא ה Pla 22@, התכנית שמתעתדת שאזור זה יהיה ה"סיליקון וואלי" החדש של ברצלונה. תכנית ה Pla 22@ אמונה על אספקת משרדים לחברות העוסקות בטכנולוגיה חדישה כשהצפי הוא להוסיף 130000 מקומות עבודה עם תום הפרויקט, בשנת 2020.

רובע פובלה נואו Poble Nou

רוע פובלה נואו, שנמצא במחוז סאנט מארי, הוא אזור מאוד מבוקש . מיקומו בקו ראשון לים, הפארקים היפהפים, הארכיטקטורה החדשנית והגישה הנוחה למרכז העיר עושים אותו אטרקטיבי למגורי צעירים ומשפחות שמחפשים את השקט מהמולת התיירים ורוצים עדיין ליהנות ממרקם עירוני מתפתח. המבנים המסורתיים לצד הדירות המודרניות מאפשרים למשקיע למצוא מגוון של נכסים במחיר נמוך. אם בבית "חוף" למשל חשקתם, פה תמצאו אותם במחירים אטרקטיביים בהרבה מאלו המוצעים במרכז העיר.

רובע פובלה נואו מתפתח בקצב מואץ, ובעקבות פרויקט Pla22@ ישנה בניה מסיבית וחידוש מתוך מטרה להיות מרכז הטכנולוגיה החדש של ברצלונה. למרות זאת, שומרת השכונה על האופי המסורתי שלה. מצד אחד, הניגוד בין הישן לחדש מושך אליה צעירים מכל העולם, ומצד שני הברים, המסעדות והחנויות המקומיות תמיד עמוסות במקומיים.  

מה שווה בשכונה?

שוק הפשפשים els encants  הוא השוק הגדול ביותר והפופולרי ביותר בברצלונה. זהו אחד השווקים הכי עתיקים באירופה, שמתקיים מאז המאה ה 14.

חוף בוגטל הוא אטרקציה לא רק לתושבי פובלה נואו אלא גם לכל תושבי ברצלונה. המים צלולים, החול המשיי, והשקט מהתיירות הבוערת בחופי ברצלונטה עושים את החוף הזה מקום מועדף על המקומיים. בנוסף, יש באזור החוף שולחני פינג פונג, מגרש ווליבול, ופארק החלקה על סקייטים. לאורך החוף מסעדות ובארים לרוב.

טורה אגבר ,פרי עבודתו של האמן הידוע ז'אן נובל, הוא מגדל המתנשא לגובה של 145 מ'. זהו הבניים השלישי בגובהו בברצלונה והוא מעטר את קו הרקיע שלה בגאווה.

רמבלה דה פובלה נואו היא הדרך היפהפייה המתעקלת במורד הרחובות אל הים. במהלכה ניתן לצפות בשפע של ארכיטקטורה מהמאה ה 19 ולטייל בטיילת הקסומה.

מחוז סנטס-מונז'ואיק

מחוז זה הוא הגדול ביותר מכל מחוזות ברצלונה, אך הוא כולל בתוכו גם את איזור התעשיה את הנמל ואת הר המונז'ואיק ולכן גודלו הפיזי. האזורים המיושבים שבו נמצאים למרגלות ההר וכוללים את פובלה סק, פונט דה לה גווטלה, מרינה דל פורט והרובע החדש מרינה דל פראט וורמל. רובע סנטס והרבעים הסמוכים לו הוסטהפרנקס, לה בורדטה, וסנטס באדאל הם רבעים עם אווירה מאוד נעימה ומקומית. בשל הגיוון ניתן למצוא נכסים עם מגוון רחב של מחירים במחוז זה. מחירי הנכסים במחוז זה עדיין נמוכים מהמחירים ברבעים האחרים, אך הם עולים בקביעות בשנים האחרונות. נרחיב על הרבעים שלדעתנו שווים למשקיע הזר.

רובע סנטס

סנטס נמצאת בקרבת פלאזה אספניה, 10 דקות ממרכז העיר. ממוקמת בה תחנת הרכבת המרכזית של ברצלונה, ממנה יוצאות כל הרכבות המהירות (Ave) לכל רחבי ספרד ולצרפת. שדה התעופה נמצא כ 15 דק' נסיעה מאזור זה. לכן אזור הזה מאוד נגיש מכל חלקי העיר השונים. מאוד מתאים לאנשי עסקים שנוסעים באופן קבוע למדריד או לאזורים אחרים בספרד ושזקוקים לתחבורה ציבורית קרובה ונגישה.

הנכסים באזור זה הם בד'כ במחירים נמוכים יותר מאשר המחוזות השכנים, על אף שהאזור נושק למחוז היוקרתי לס קורטס. באזור אפשר למצוא הרבה בתי ספר בינלאומיים ובשל הקרבה אליה ליהנות מהמסעדות והבארים היוקרתיים של לס קורטס.

אטרקציות מרכזיות בשכונה

מונז'ואיק שהיה בעבר בית קברות יהודי, בנוי על גבעה ומהווה נקודת תצפית מצוינת על העיר.

מזרקת הקסם, האצטדיון האולימפי והארמון הלאומי הגדול פלאו נסיונל נבנו כולם במונז'ואיק לאחר שנבחר כאתר האירוח של התערוכה העולמית של ברצלונה ב 1929. לקראת האולימפיאדה ב1992  שופץ האיצטדיון האולימפי כך שיכול להכיל 55 אלף מושבים.

פובלה אספניול – הוקם גם הוא לקראת התערוכה העולמית של ברצלונה האדריכלות והוא "כפר ספרדי" שהוקמו בו העתקים של מבנים שונים מכל רחבי ספרד כדי להציג את מגוון האדריכלות הספרדית.

המוזיאון של חואן מירו ומזיאונים אחרים כמו המוזיאון לאמנות, המוזיאון האולימפי ועוד

קניון ארנה מרכז קניות פעיל ושוקק שהוקם על חורבותיה של זירת שוורים בפלאזה אספניה

רובע פובלה סק

אטרקטיבי משום הקרבה שלו לאזור העיר העתיקה, מרכז העיר והנגישות הגבוהה ממנו ואליו. יש דרישה גבוהה באזור זה להשכרות קצרות טווח לתיירים או לצעירים המגיעים לתקופות של מספר חודשים בעיר ורוצים ליהנות גם מהקרבה למרכז העיר וגם לאזורים הפתוחים של הר המונז'ואיק.

רובע פונט דלה גווטלה ורובע הוסטפרנקס

נמצא בצד השני של ההר, ולכן מרוחקות יותר מהמרכז, אבל הקרבה שלהם ללה פירה דה ברצלונה, אתר בו מתקיימים אלפי ועידות וכנסים מידי שנה, עושה אותו אטרקטיבי למגורים ארוכי טווח וגם להשכרות קצרות טווח. כמו כן, לאחרונה נפתחה תחנת מטרו המקנה גישה ישירה לשדה התעופה. תחנת רכבת קרובה מאפשרת גם גישה קלה ונוחה לשאר חלקי העיר.

האוכלוסייה המתגוררת באזור היא בעיקר מעמד הפועלים ונמצא שם שוק הוסטפרנקס שוק וותיק ומפורסם בברצלונה. הבנייה של הרובע החדש מרינה דל פראט וורמל נותנת תנופת התחדשות לאיזור ועושה אותו גם אטרקטיבי בעל פוטנציאל גבוה יותר.  

מחוז אישמפלה

המשמעות של המילה "אישמפלה" היא הרחבה. האזור זכה לכינוי זה כשיצאה ברצלונה מהחומות והחלה בניה מסיבית במאות ה 19 וה 20 שענתה על הדרישה הגוברת לדיור מודרני מרווח ונוח יותר. האישמפלה הוא אחד האזורים הראשונים בעולם שנעשו מתוך תכנון עירוני. סרדה, שאהב קווים ישרים הציע תכנון דמוי שוקולד, שתי וערב, עם רחובות רחבים. הבלוקים בנויים כך שלרובם יש גינה, או רחבת פאטיו פנימית המאפשרים כניסה של אור טבעי ואוויר לכל הדירות.

האישמפלה מולק לצד השמאלי שנקרא אישמפלה אסקוורה, ולצד הימני, שנחשב יוקרתי יותר, אישמפלה דרט. פסג' דה גרסיה, רחוב ארוך מלא בחנויות בארים ומסעדות, הוא הרחוב היוקרתי ביותר, שם נמצאים הנכסים היקרים ביותר. ברחוב זה נמצא הלה פדררה (קאזה מילה) והקאזה באליו, מבני המגורים שתכנן גאודי.

לפני שהומצאה המעלית, היו דירות הקומה הראשונה, אלו שמעל קומת הקרקע, הדירות הנחשבות והמבוקשות ביותר. עד היום נקראות דירות אלו principal floor. אלו הן הדירות המרווחות והיוקרתיות ביותר עד היום. הקומות העליונות שימשו לרוב למגורי משרתים ולכן קטנות יותר.

כאמור, הדירות באזור הן לרוב רחבות, מאווררות ומוארות. העובדה שנבנו לא כל כך מזמן מבטיחה שהן במצב תחזוקה מצוין, והתשתיות פועלות היטב ובמינימום של בעיות. מחירי הנכסים באזור זה בהתאם, גבוהים יותר מבשאר ברצלונה. אך תמורת מחיר גבוה יחסית אפשר לקבל נכס במצב מצוין, תכנון אדריכלי נוח ומרווח ובמחירי שכירות גבוהים.

כיום מחוז זה מאוכלס במשפחות צעירות ממעמד הביניים. האזור מאוד בטוח ומותאם למגורים נוחים. יחד עם זאת האזור נחשב תוסס ופעיל והוא בית לאמנים צעירים ולקהילה הלהט"בית. ניתן למצוא מגוון חנויות בוטיק יצירתיות ומעניינות וכן את הגיישמפלה, בו גרים רבים מחברי הקהילה הלהט"בית.

בארים, עושר של מסעדות מקומיות לצד מסעדות מישלן, והנגישות הגבוהה של האזור, עם תחבורה ציבורית מצוינת ונוחה, עושים את האזור הזה למאוד מבוקש.

מה שווה באזור?

מבני ארכיטקטורה ומוקדי תיירות כמו הסגרדה פמיליה – הקתדרלה שלא נסתיימה בנייתה של גאודי, בית החולים סנט פאו של לויס דומנש , קאזה מילה וקאזה באליו של גאודי ועוד